Zondag 4 oktober Koopzondag!

Zondag 4 oktober zijn wij geopend van 10.00 tot 16.00.

Lees verder

Wij zijn weer open !

De vakantie is nu echt weer voorbij Vanaf donderdagmorgen 20 augustus, 9 uur, staan...

Lees verder

Fifty-Fifty in Tolbert: al 25 jaar broeken, broeken en nog eens broeken

 

Met recht is Fifty-Fifty aan de Hoofdstaat in Tolbert al ruim vijfentwintig jaar een speciaalzaak. ,,Het product dat wij verkopen zijn: broeken, broeken, broeken en nog eens broeken”, zegt de immer enthousiaste eigenaar Anne-Heerke Lourens. Hij runt de zaak met echtgenote Corry onafscheidelijk aan zijn zijde.

Voordat de familie in het modevak stapte, hanteerde Lourens het slagersmes. Medische redenen dwongen hem indertijd om een switch te maken. Over het product dat hij wilde verkopen, hoefde het echtpaar niet lang na te denken. ,,De verkoop van broeken gaat altijd door. Niemand loopt op straat in zijn blote kont…”

Een kwart eeuw geleden was de winkel van Fifty-Fifty heel anders ingericht dan anno 2020 het geval is. ,,Toen we begonnen, bestond ons assortiment uit vijf modellen en welgeteld twee lengtes. Toch ging iedere klant ook toen al met het juiste formaat broek de winkel uit.”

 

Alle maten

Gelijktijdig met een flinke verbouwing in 2008 werd het assortiment fors uitgebreid. ,,Klanten hebben nu keus uit wel vijfentwintig modellen in zes lengtes”, vertelt eigenaresse Corry. ,,We hebben nu acht merken spijkerbroeken”, vult levensgezel Anne-Heerke aan. Moeiteloos somt hij de beschikbare merken op, zoals Cars, M.O.D., Brams Paris en Place du Jour. Iedere klant slaagt bij Fifty-Fifty: ,,De maten lopen van 24 tot 54.”

 

Over het voornaamste handelsmerk van de bekende jeanszaak in Tolbert hoeven Anne-Heerke en Corry niet lang na te denken. ,,We zijn laaggeprijsd. De prijzen voor onze spijkerbroeken variëren van 24,90 tot maximaal 49,90.” Ook in dit opzicht hanteert de familie Lourens een eenvoudig principe: ,,Een broek is met één briefje (van 50 euro, red.) betaald.” De eigenaren van Fifty-Fifty geven de voorkeur aan contante betaling. ,,Maar wie dat wil, kan bij ons ook pinnen.”

 

Warmte die je niet vindt bij internet

Dan komen we tenslotte bij het zo mogelijk belangrijkste handelsmerk van Fifty-Fifty en de beide uitermate gedreven eigenaren. Dat is de sfeer en de gezelligheid, waarover veel klanten roemen. Met iedere klant die dat wil, wordt tijd genomen voor het maken van een praatje. Bij voorkeur onder het genot van lekker bakje koffie of thee. In de winkel is prominent ruimte gemaakt voor een lange tafel waarop een ouderwets kleedje is gedrapeerd met daarop licht dat afkomstig is van een kroonluchter. Daar schuiven de klanten en de eigenaren van Fifty-Fifty aan.

 

Anne-Heerke is ervan overtuigd: ,,Sfeer en gezelligheid wordt in de huidige zakelijk ingerichte samenleving, steeds belangrijker. De meeste bezoekers van onze zaak komen al jarenlang regelmatig terug. Namen wil ik nog wel een vergeten, gezichten kan ik goed onthouden. Wij kennen minstens de helft van onze klanten. De band en de warmte die hiervan uitgaat, vind je op internet niet….”